Loading

сряда, 13 януари 2010 г.

МВР ще иска разпечатки и за пиратство

В.'Телеграф"
Нарушаването на авторските права влезе в списъка спрестъпленията,за които МВР ще може да иска разпечатки от мобилните оператори и интернет доставчици......

По нататък се бяснява как това е вид престъпление,но "измененията предвиждат МВР да може да изисква данни при наличие на информация за над 30 престъпления".
Ай сега ново 20...Спете спокойно 'пирати'.Тегленето на торенти е само 1 престъпление до над 30 остават поне още 30.
Майтапа на страна, но правителството в лицето на някаква си комисия за пореден път доказа своята некомпетентна немърливост подплатена с огромното желание да доближи Булгаристан/Абсурдистан/ до Европа.
Защо?
1.Над 30 престъпления-значи до 30 отвличания,атентати т.н.организирани чрез моб.тел. и интернет не могат да искат данни.
2.Как смятат да се борят с потенциалните 6000000 престъпници?-Май май ше си станеме един голем затвор,а тези които са на свобода ще са извън граница?!
3.Когато искат нещо-трябва и да дават-ок 'до два часа да се предоставят данни',но това иска инвестции от 'предприятията предоставящи такъв род услуги' а помощ от държата е отказана-е тогава кой луд ще се съгласи всичко да е за негова сметка?!
Може и още точки да се измислят,но е малко безмислено.Мисълта ми е за друго:
За пореден път видяхме как се твори един закон монополно без участието на представителите на бизнеса/пряко засегнат и то финансово/ и липсата на граждански организации.
Чак след 1 четене на закона под обществен натиск се проведе среща с гореизброените,като по стар манталитет се поставиха условия на неизпълнимост в изискванията за успешен край на дебата и постигане на консенсус м/у комисията и бизнеса.А това вече си е чист полицейски похват съчетан с лозунга"Държавата-мащеха за всички и всичко".
Все пак наредбата засяга голям кръг от обществото и неговите интереси и пак си мисля,че администрацията,на която и се плаща да създават закони трябва да работят за хората,а не хората за тях.
Някакси не съм уверен,че и този законов проект ще работи.
При последното товличане изтече информация в медиите,че откупът и схемата на негото предаване е диктувано по FaceBook...
Добере де нека някой да ми каже дали до сега е искана информация от собствениците на сайта за подозрителният профил и какъв е резултата?!
Другото,кето е че всеки може да ползва точка за безплатен достъп до интернет без собственика предоставящ я да знае как въпросният потребител я използва и с каква цел.
Един лесен пример:
Имам маршрутизатор за предоставяне на безжичен интернет.Обхватът му е 150-200 метра и като всеки модерен търговски обект предоставям безплатен достъп с цел увеличаване на посещаемостта.Застава даден субект извън обектът и с един смартфон се връзва към мрежата,прави поразий и след това ми кацат на главата органите на реда.Евентуално ако имам информация за посещенията им я давам/като през това време съм си заподозрян/ а ако нямам си го отнасям като 'куцо пиле домат'.Отивам евенуално на съд и след безброй разпити и разтакаване по РПУ-та вадят доказарелствен матриал,че от мен е извършено интернет престъпление?!Или всичко зацикля до едни IP адреси от предоставените от мен данни защото моят маршрутизатор евентуално пази само свързващите се към него айпита,но не проследява точките,с които се свързват...
И нещо тук ми мели главата,че някак си ме удрят под кръста....Значи аз трябва да се лиша/и не само аз,а и моите клиенти/от такава услуга само защото в този си случай съм пряко отговорен и заподозрян за нещо си,над което нямам пряк контрол с тази апаратура.Значи трябва да купя друга-е защо?Аз пъдар ли ще ставам или трябва да работя за прехраната си?
Ако ще ставам пъдар-ми нека тези,които сътвориха този закон да си ми плащат и за услугата и за новото оборудване.Ако ли не да не ми вменяват излишни разходи само защото така трябвало да бъде и те искали.
В заключение мога да си кажа:
Много неща трябва да бъдат по определен начин,много неща мога и аз да искам,но не това е начинът и пътят за тях.
Защото ако винаги се оправдаваме с Европа-там не е така!
Публикуване на коментар

Удари една телеграма

Популярни публикации